dilluns, 16 de gener del 2012

Turisme: el motor de la nostra economia


Aquesta setmana s’inaugura a Madrid Fitur, la principal fira turística de l’Estat, un punt de trobada per a professionals i agents del sector on hi conflueixen empreses, operadors, destinacions i mitjans de comunicació de l’univers turístic. Sitges hi serà. I ho farà amb perfil propi en la flamant marca Costa de Barcelona, que reuneix les destinacions turístiques del litorial proper a la capital.

El govern municipal ha fet una aposta decidida per reforçar el perfil i l’oferta turística de Sitges, emmarcada en un segell de qualitat. Des del govern i l’agència Turisme de Sitges hem activat línies de treball orientades a potenciar la nostra marca, atreure nous mercats, afavorir el posicionament com a organitzadors de congressos i convencions i treure el màxim profit possible de la repercussió mediàtica que poden tenir els esdeveniments que organitza la nostra vila, com el Festival de Cinema, el Carnaval o el Corpus, entre molts altres.

El turisme és i ha de continuar sent el motor econòmic de Sitges. Per aquest motiu, hem d’afavorir que el seu desenvolupament sigui harmoniós, però al mateix temps dotat dels recursos que permetin la seva plena execució. En aquesta línia, i de manera conjunta amb el sector estem treballant en explorar totes les vies que siguin beneficioses per al municipi, com la condició de Sitges com a capital cultural, la promoció de les nostres festes, el desenvolupament del turisme sènior, la potenciació del comerç o la possibilitat de convertir el port de Vilanova en una destinació de turisme de creuer, de la qual, evidentment, ens en beneficiaríem directament. Aquesta darrera opció és l’objectiu d’un projecte que hem activat conjuntament amb l’Ajuntament de Vilanova i que se’n cuidarà de culminar l’agència de desenvolupament NodeGarraf.

La recent aprovació de la marca Costa de Barcelona, de la qual en formem part, està destinada a esdevenir un nou impuls en la promoció i desenvolupament turístic de la nostra vila. Internacionalment, en les fires, en els mercats d’operadors… el nom “Barcelona” està dotat d’una força i d’una potència especial, que contribuirà en la difusió i el posicionament de Sitges. Ens interessa aparèixer sota aquest paraigües, on Sitges té una presència i, m’atreveixo a afirmar, una preminència destacada fruit de molts anys de feina, esforços i estratègies que han fet de la nostra vila una destinació de primera categoria, que cal reforçar per adaptar-nos als nous temps.

Per aquest motiu, resulta clau que la taxa per pernoctacions que prepara el Govern de la Generalitat repercuteixi directament en el finançament dels municipis turístics. Sitges, com altres poblacions que atreuen un volum important de visitants, assumeix un paquet de despeses en serveis públics que han de ser assumides parcialment pels propis usuaris que en fan ús, en aquest cas també els visitants.

L’AGNÈS DE SITGES, MÉS A PROP. La setmana passada vam anunciar que la Generalitat de Catalunya ha acordat destinar una partida inicial de 600.000 euros per a la construcció de l’escola Agnès de Sitges en el pressupost d’aquest 2012, previst que s’aprovi en les properes setmanes. Amb aquesta inversió inicial, les obres podrien començar aquest mateix exercici. Ens trobem, doncs, en l’esperat i anhelat inici del final dels mòduls prefabricats que des de fa set anys ocupa aquesta escola. Em plau avui, dilluns 16 de gener, celebrar aquesta notícia –en la qual hem estat treballant intensament amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat–, el mateix dia que es compleixen 36 anys de la inauguració de l’escola Miquel Utrillo, que va suposar un important pas endavant en matèria educativa per al Sitges de la Transició i els primers anys de la Democràcia.