La setmana passada, coincidint amb l’inici de la temporada turística, vam posar en funcionament el nou Pla de Neteja de la vila. La campanya té com a objectiu prioritari millorar la imatge del conjunt del municipi –especialment dels carrers més transitats– i generar un equilibri òptim entre serveis i arribada de visitants.
El Pla té dues fases, la primera de les quals es va implantar la setmana passada i que consisteix en un reforç dels operaris de neteja durant els caps de setmana. La segona fase arribarà la segona quinzena del mes de juny, quan aquest reforç serà diari. Aquest increment del servei es durà a terme als carrers del centre, que són els que reben un impacte major de visitants i turistes i es concreta tant en l’equip de les persones què hi treballen, com en els mitjns què disposen (camions, mànegues…).
El Pla, a més de preocupar-se per tenir els carrers més nets, també centra la seva atenció en la recollida selectiva als comerços, que també incrementa la seva freqüència i servei. D’aquesta manera, una persona més treballarà en la recollida de cartrons, s’amplia en un dia la recollida de vidre i es realitza un servei addicional en el buidatge dels contenidors de rebuig situats en el perímetre dels carrers del centre.
Algunes d’aquestes mesures seran fàcilment palpables als ulls de la gent, tant els sitgetans com els visitants, ja que els carrers estaran més nets. Altres, no es detectaran a simple vista, però també resulten imprescindibles per aconseguir els nivells de neteja, salubritat i qualitat que volem que tingui el nostre municipi.
Sóc plenament conscient que en els darrers anys, Sitges ha presentat problemes excessius en neteja i imatge a la via pública. El servei ha estat deficitari durant massa temps. Per aquest motiu, per al nostre Govern resulta prioritari corregir aquesta situació. La bona tasca que du a terme la Regidoria de Via Pública, la constància i el rigor hauran permés posar en funcionament aquest nou Pla de Neteja.
El canvi de tendència en la neteja de la via pública serà possible gràcies a la renegociació del deute amb l’empresa concessionària. Ara fa dos anys, quan vam accedir al Govern, el deute que l’Ajuntament tenia contret amb aquesta empresa sumava la barbaritat de 9 milions d’euros. L’entesa amb la concessionarària, la negociació per rebaixar el deute i l’aplicació d’una política econòmica i financera de rigor en la despesa i control pressupostari per part d’aquest Ajuntament han donat els primers resultats. I l’increment i millora del servei de netja n’és ún.
Paral·lelament a aquestes mesures, hem tancat un acord amb la mateixa empresa concessionària, que permet registrar amb una targeta intel·ligent les aportacions que els sitgetans i sitgetanes realitzin a la deixalleria. L’ús regular i acumulat d’aquest servei permetrà obtenir una reducció del cost de la taxa d’escombraries.