La Taula del Tercer Sector Sitges-Garraf ja és una realitat. La setmana passada vam presentar en un acte a l’Edifici Miramar les seves línies d’actuació i objectius a curt i mig termini, i vam tenir el plaer i el sentit del compromís de compartir amb els seus promotors els reptes que tenim endavant. La Taula constitueix una eina de gran suport en la tasca del dia a dia d’agents públics i privats per ajudar les persones que més ho necessiten i que pateixen la crisi més que ningú.
El difícil context actual afecta la immensa majoria del nostre entorn. La recessió, l’atur, les retallades i la reorientació de tants projectes, plans i iniciatives esquitxen directament i indirecta sobre la pràctica totalitat de la societat. Però cap sector en surt més malparat que el que engloba les persones més febles des d’una òptica econòmica i social. El seu coixí sovint és tan prim que toca ós de seguida. Per això cal actuar sense més dilacions.
Per aquest motiu, el Govern Municipal de Sitges ha situat el suport a les persones com una de les prioritats en la seva política. Hi som colze a colze amb les entitats que integren la Taula del Tercer Sector per a treballar en programes a mig termini, però també en les necessitats immediates, com per exemple l’aturada d’un desnonament que vam aconseguir ara fa uns dies després de dures negociacions amb l’entitat bancària implicada.
I en aquesta línia hem impulsat en els darrers mesos projectes que ja són una realitat i que constitueixen un suport inestimable per a bon gruix de sitgetans. El Carnet Blau i el Menjador social en són dues bones mostres.
El Carnet Blau va néixer a finals del 2012 com un projecte destinat a atorgar bonificacions o reducció de tarifes en serveis públics a les persones amb les rendes més baixes o amb problemes de determinat grau de mobilitat. El pla es va ampliar, al poc de posar-se en funcionament, a la concessió de descomptes per part d’una, cada cop més llarga, llista de comerços als mateixos col·lectius.
El Menjador social, per la seva part, ha constituït un suport concret per a molts sitgetans amb problemes econòmics i socials greus, que els ha permès obtenir una resposta concreta a una necessitat cabdal com és l’alimentació diària.
Aquestes dues iniciatives, sumades a les accions que realitzen els Serveis Socials, constitueixen una prioritat per a aquest Ajuntament. No s’hi val a badar, ja que hi ha massa en joc: a Sitges també hi ha pobresa, també hi ha gent que pateix amb extrema cruesa la crisi i la nostra obligació és, ser al seu costat i, al mateix temps, buscar les solucions que un Ajuntament hi pot aportar.