La setmana vinent se celebra a Madrid el saló Fitur, el principal fòrum professional del turisme a l’Estat. Sitges hi tornarà a ser present, amb l’objectiu de promocionar la seva oferta i projectar la nostra localitat com un punt turístic de primer nivell amb una oferta disponible per a diferents segments i sectors compatibles. Sitges presentarà la seva targeta a Fitur amb la convicció de disposar d’una infraestructura i uns serveis capacitats per a respondre a les necessitats actuals.
Malgrat que la crisi cada cop castiga més i el context econòmic no albira cap signe real de recuperació, la indústria turística de Sitges resisteix la tempesta i la nostra vila continua mantenint el seu poder de seducció. O fins i tot l’ha augmentat, ja que la seva capacitat de resistència la fan més atractiva que altres destinacions que s’han vist obligades a fer marxa enrere en plantejaments i apostes turístiques.
Les dades confirmen aquest estat. En el darrer any, el que fins el moment ha estat el més difícil de la crisi, Sitges ha inaugurat set establiments hotelers de categories diferents. Des d’instal·lacions de luxe fins a pensions passant per hotels de nivell mitjà, la nostra vila ha rebut diferents inversions, que constaten la confiança en les nostres possibilitats i el nostre futur.
Alguns d’aquests establiments han estat de nova construcció. L’Avenida Sofia Hotel & Spa, probablement, sigui el més significatiu. La setmana passada va obrir les portes gràcies a la solució trobada entre la propietat i l’Ajuntament fins que la Justícia resolgui definitivament els problemes dels balcons. És voluntat d’aquest Govern facilitar el desenvolupament econòmic i la creació de llocs de treballs, però sempre d’acord amb el que estableix la llei.
Altres hotels nous han estat el resultat de reconversions d’antics establiments, alguns dels quals havien tancat o obrien només per temporada. És el cas del Medium Park (al carrer Jesús), l’Hotel Sitges o l’Utopia Hotel (tots dos al Vinyet), tres marques flamants que han arribat amb noves idees, il·lusió renovada i una oferta suggerent per a públics diversos.
I, per últim, hi ha tres noves instal·lacions que han transformat cases antigues del centre de la vila en atractius hotelets: Led (carrer Sant Pere), Terracotta (Carreta) i Deluxe Davallada (al carrer del mateix nom). Aquests tres establiments juguen un paper de gran relleu en l’oferta turística de la vila: per una banda, ofereixen serveis que fugen de la massificació i que cuiden fins el darrer detall i, per altra, han sapigut conservar l’encant i el valor patrimonial dels edificis que ocupen. Un factor, aquest últim, de gran importància per a aquest Ajuntament, que ha activat mesures a favor de la conservació patrimonial.
Si els empresaris turístics creuen en Sitges és perquè Sitges ofereix possibilitats. En un moment de recessió i en què la majoria de sectors econòmics es troben en dificultats greus, la notícia que el turisme –si més no, el nostre turisme– mantingui el rumb i es projecti cap al futur cal saludar-la amb prudència, però alhora amb la satisfacció que genera la confiança en les nostres possibilitats.
A Fitur exposarem als professionals del sector el potencial de Sitges, amb l’objectiu de reforçar el turisme de negocis, de platja, cultural, comercial, gastronòmic, d’oci i esportiu. La compatibilitat i diversificació d’aquestes opcions és una garantia.