“Aquest estiu, banya’t de cultura. Gaudeix de Sitges” és la campanya impulsada per l’Ajuntament per a projectar la intensa activitat cultural de diferent ordre que acull durant els mesos d’estiu la nostra vila. La iniciativa reuneix en un programa comú les més de cinquanta activitats organitzades i impulsades per diferents agents públics i privats que es fan fins a finals de setembre a la nostra vila. Música en múltiples estils, teatre, dansa o art configuren l’oferta cultural agrupada en la campanya.
L’objectiu d’“Aquest estiu, banya’t de cultura. Gaudeix de Sitges” és crear una agenda única on els ciutadans i visitants tinguin l’oportunitat d’accedir amb facilitat i comoditat a les propostes culturals que omplen la nostra cartellera d’estiu. Els festivals de música i de tango, les sessions del Sitges Green Sound, el cicle Refresc de Teatre, la programació del Sitgestiu Cultural dels museus, espectacles com el ballet de Moscou o les diverses exposicions, entre d’altres iniciatives, sumen una àmplia i completa proposta cultural en diferents disciplines i orientada a públics heterogenis i plurals.
Des de diferents sectors culturals i turístics sovint s’ha reclamat a l’Ajuntament, amb raó, que exerceixi de pol coordinador i difusor de la rica i intensa activitat cultural de la vila. La política cultural de l’Ajuntament ha de generar iniciatives en aquells terrenys on hi hagi un buit específic, però sobretot ha de facilitar el seu desenvolupament –a través del suport en serveis o infraestructures, quan això és possible– i contribuir de manera decidida a la seva projecció local i externa.
La campanya “Aquest estiu, banya’t de cultura. Gaudeix de Sitges” respon especialment a aquest segon eix. Per aquest motiu, s’ha creat un espai web propi que en faciliti els continguts i els projecti entre els ciutadans i els turistes i s’ha activat una promoció orientada a pública diversos.
La projecció cultural de Sitges forma part de l’adn de la nostra vila. La creativitat, sensibilitat i capacitat dinamitzadora de Sitges en matèria cultural constitueix un dels millors cartells que poden acompanyar la nostra marca turística. Així ho demostra l’interès dels turistes per la nostra oferta cultura, com posa de manifest la dada que el 57% de les consultes registrades a l’oficina de turisme l’any 2011 per part dels visitants van correspondre a temes culturals. Aconseguir estabilitzar un equilibri acurat entre la pluralitat de públics (sol i platja, turisme cultural, de congressos, gastronòmic…) constitueix un dels reptes més significatius que tenim entre mans.